Plan działań projektowych
"Wielki Turniej Dwudziestki na 100 lecie Niepodległości i 100 lecie Powstania Wielkopolskiego"
Projekt działań w SP20 w roku szkolnym 2018/19 przygotowany dla uczczenia 100 rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości i 100 rocznicy wybuchu i zwycięstwa Powstania Wielkopolskiego
Czas realizacji: wrzesień - grudzień 2018
Projektem zostaną objęci wszyscy uczniowie naszej szkoły. W trakcie różnych zajęć, dostosowanych do wieku uczniów będziemy się starali zrealizować następujące cele:1.Poszerzenie wiedzy uczniów, nauczycieli, rodziców, społeczności Internetowej na temat historii Polski i okoliczności w jakich odzyskała niepodległość w 1918 roku.
2.Poszerzenie wiedzy uczniów, nauczycieli, rodziców, społeczności Internetowej o dziejach Wielkopolski sprzed 100 lat
3.Upamiętnienie 100 rocznicy Powstania Wielkopolskiego
4.Upowszechnienie wiedzy o polskiej historii praw kobiet z okazji 100- lecia ich uzyskania.
5.Zapoznanie uczniów, rodziców, nauczycieli, społeczności lokalnej z elementami historii naszych sąsiadów.
6.Uczenie poszanowania dla innych narodów i kultur.
7.Wzmocnienie poczucia wspólnoty i zachęcenie do korzystania z wiedzy i przeżyć starszych pokoleń
8.Rozwijanie umiejętności informatycznych i nauka bezpiecznego korzystania z Internetu.
9.Zapoznanie młodzieży z prawem autorskim i legalnym korzystaniem z Internetu. .
W takcie projektu będziemy pracowali różnymi metodami i bardzo liczymy na pomoc rodziców, dziadków i społeczności lokalnej.
Pamiątki Powstania Wielkopolskiego - Ławica
27 grudnia 2018 Miejsca pamięci Powstania Wielkopolskiego w Poznaniu
Zajęcia |
Miejsce działań/czas |
Osoby zaangażowane |
|
Cykl zajęć pt: Jak 100 lat temu zmieniała się Europa?
Zadanie długoterminowe dla uczniów kl.6-8 polegające na przygotowaniu plakatu przypominającego jedno wydarzenie sprzed 100 lat, którego skutki odczuwany do dzisiaj./październik |
Zajęcia dla uczniów klas 6-8 prowadzone przez nauczycieli w ramach przedmiotu. |
Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu/wrzesień |
Uczniowie szkoły SP 20
|
Jak skonstruować dobry plakat? – zajęcia plastyczne |
Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu/wrzesień |
Uczniowie szkoły SP 20 kl.6-7
|
|
Jak skonstruować dobry plakat?- język polski |
Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu/wrzesień |
Uczniowie SP 20
|
|
Wystawa wykonanych plakatów w SP20, ocena i konkurs na najciekawszy. |
|
Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu i strona projektu/listopad |
Uczniowie SP 20
|
Wielki Turniej Dwudziestki na 100 lecie niepodległości |
Trójstopniowy konkurs wiedzy o odzyskaniu przez Polskę Niepodległości w 1918 roku połączony z wiedzą dotyczącą Powstania Wielkopolskiego |
Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu/wrzesień-grudzień |
Uczniowie klas 1-8
|
Cykl wycieczek do Muzeów Powstania Wielkopolskiego i na cmentarze powstańcze w Poznaniu i okolicy |
Poznań i okolice /październik-listopad |
Chętni uczniowie klas 4-8
|
|
Udział w projekcie ODNPE01 Powstanie Wielkopolskie 1918/1919. Pamiętamy!
|
ODN Poznań/wrzesień-marzec |
Chętni uczniowie klas 4-8
|
|
Szkolny Konkurs plastyczny na komiks ukazujący epizody z Powstania WielkopolskiegoZajęcia z plastyki z zasad tworzenia komiksu w klasach 4-7 |
Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu/listopad |
Chętni uczniowie 4-8
|
|
Szkolny Konkurs plastyczny "Polskie orły" |
Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu/październik |
Uczniowie klas 0-7
|
|
Szkolny Konkurs na krótki film zachęcający do zwiedzenia miejsc w Poznaniu i okolicy związanych z walką o niepodległość Polski |
Szkoła Podstawowa Nr 20 im. Stefana Batorego w PoznaniuStrona internetowa projektu/październik-grudzień |
Chętni uczniowie klas 4-8
|
|
Strona internetowa projektuNasi Przodkowie walczyli o niepodległość Polski-Cyfrowe Muzeum Dwudziestki |
Na stronie poza relacjami z przebiegu działań projektowych powstanie Cyfrowe Muzeum rodzinnych pamiątek związanych z czasami odzyskiwania i walki o utrzymanie niepodległości Polski sfotografowanych i opisanych przez uczniów i ich rodziny. W projekcie mogą wziąć udział także nauczyciele. |
Internet/wrzesień-grudzień |
Uczniowie
|
27 grudnia 2018 - Jak upamiętniono Powstanie Wlkp w Luboniu i na Ławicy autor Kamil Kołodziej
Nasze Archiwalne i Obecne projekty
- Dwudziestka na Tropach Powstania Wlkp
- Cegielski.Bazar.pl
- Kreatywny.Cegielski.pl
- Szkoła dziedzictwa.Działaj!
- Historia SP20 Poznań
Dwudziestka na Tropach Powstania Wlkp
"W 2008 roku mija 90 lat od wielkiego zrywu narodowego Polaków zamieszkujących Wielkopolskę, Powstania Wielkopolskiego. Przywróciło ono naszą ziemie odradzającemu się państwu polskiemu wyrywać ją zbrojnie z rąk pruskiego zaborcy"
Cegielski.Bazar.pl
"Sklep w Bazarze okazał się dla Cegielskiego za mały, wybudował więc niewielki warsztat przy ulicy Woźnej, w której wytwarzano podstawowe narzędzia, a także naprawiano je. Wkrótce, w 1855 roku, zbudował większą fabrykę przy ulicy Koziej, gdzie produkowano już bardziej skomplikowane narzędzia i maszyny rolnicze, a asortyment stale się powiększał."
Kreatywny.Cegielski.pl
"Twórca Zakładów Metalowych - Hipolit Cegielski był z wykształcenia językoznawcą. Handlem i produkcją narzędzi rolniczych zajął się, kiedy został zwolniony ze szkoły za odmowę wykonania rewizji w domach swoich uczniów."
Szkoła dziedzictwa.Działaj!
Od zera do milionera - tak można zacząć opowieść o wielkim przedsiębiorcy, który startował z niewielkimi nauczycielskimi oszczędnościami zainwestowanymi w sklep żelazny, a życie zakończył posiadając olbrzymi majątek nie w gotówce, ale w świetnie prosperującej grupie zakładów przemysłowych.
Historia SP20 Poznań
"Historia jest skarbnicą zbiorowej pamięci. Stykamy się z nią na rozmaitych, przecinających się płaszczyznach – od poznania przeszłości „małej ojczyzny”, przez losy kraju, jego najbliższych sąsiadów, aż po dzieje zwane powszechnymi. Spoglądamy na nią poprzez wydarzenia i ludzi, którzy w nich uczestniczyli. A czynimy to, by zrozumieć dzień dzisiejszy, by współtworzyć wspólnotę wartości. Tych wartości, które przez wieki wyrażała najpełniej, nieustannie obecna w naszej historii, idea wolności.To wstęp czego się uczymy w naszej Dwudziesce. "